היסטוריה

מיחזור כבישים

חברת מדן פועלת מעל 35 שנה בנושאי תשתית פיתוח כבישים ומחצבות,
וחלוצה בהכנסת טכנולוגיות מיחזור ואחזקת כבישים בארץ.
בעולם ממחזרים כבישים בשיטה החמה מעל 30 שנה. ואילו בארץ החלה
מ.ע.צ. במיחזור בשנת 1987.
חברת מדן הינה היחידה בארץ המפעילה מערכות מיחזור המתאימות גם    לעבודה בשטחים עירוניים
מערכת ברוחב עד 3.7 מ’ מסוג דוסטרול ארה”ב לכבישים ברוחב נתיב מלא.
מערכת ברוחב 1 מ’ מסוג וירטיגן גרמניה המתאימה בעיקר להטלאות
שתי המערכות מופעלות ע”י חימום המסעה בגז לחום המקובל במפעל אספלט סטנדרטי
תוספת חומר מרענן עירבולו על הכביש והידוקו מחדש
החברה רשומה בסיווג ג-5 (בלתי מוגבל) ברשם הקבלים ועובדת לפי תקני ISO 9001:2008

השיטה

DUSTROL הינה חברה אמריקאית המתמחה במיחזור עירוני ובין עירוני במגוון
רחב של שיטות. תיאור השיטה:
חימום פני האספלט הישן
חרישתו במערכת שיניים וקפיצים הניתנים לכיוון ולהתאמה לגיאומטרית פני המיסעה, תוך דילוג מעל המכשולים כגון: תאי בקרה וקליטה.
הוספת אמולסיה מרעננת לביטומן המחומצן
עירבוב האספלט החרוש לשם קבלת תערובת הומוגנית, תוך קבלת שכבה  תחתונה מחוממת להדבקה משופרת בין השכבות.
פיזור האספלט הממוחזר בשולחן רוטט של מגמר (פינישר) קונבנציונלי.
הוספת שכבת אספלט נוספת מעל המיחזור ע”י מגמר (פינישר) – כאפשרות

יתרונות השיטה

  • קבלת שכבה חדשה ומרעננת
  • אטום סדקים בחום
  • יישור ופילוס המסעה
  •  הידבקות משופרת בפן תחתון ועליון
  •  שמירת דירוג האגרגטים
  •  שיטה ידידותית לסביבה
  •  הפרעה מינימלית לתנועה
  •  חסכון בעלויות

מחזור עמוק נועד לייצוב כבישים לעומק לאחר הסרת שכבת האספלט.
ייצוב קרקע מאפשר שמירת קרקע לא סלולה נגד ארוזיה, סחב בגשמים ומאפשר תנועת כלי רכב ללא הרס של קרקע ולמניעת אבק

שיטת המחזור העמוק הזמינה בארץ היא שיטת תיחוח קרקע או מצע במערבל
זרועות מכני נייד מסוג BOMAG .

המחזור נעשה באופן הבא:
מרטיבים את השטח המיועד לייצוב במים.
מתחחים את השטח במערבל זרועות מכני תוך הזרמת אמולסיה ביטומנית לתוך התוף של המערבל. הזרמת אמולסיה נעשית באופן מבוקר באמצעות משאבת מינון שמותקנת על המיכלית של האמולסיה. מיכלית האמולסיה מחוברת למערבל זרועות ונעה לפניו בשטח המיועד לייצוב.
תערובת של קרקע או מצע עם אמולסיה ביטומנית יוצאת מהחלק האחורי של התוף ומתיישרת על ידי פלטת יישור של המערבל.
שימוש במפלסת – באם יש צורך בשינוי הגיאומטריה של הכביש.
מהדקים את התערובת באופן מיידי עם מכבש פנאומטי או ויברציוני (עם הרטבת הגלגלים).
פותחים תנועה על השטח לאחר ייבוש. זמן הפתיחה משתנה בתלות ממזג האוויר ויכול להתארך עד ליממה.

עיבוד הקרקע הקיימת ללא צורך בסילוק החומר הקיים והבאת חומר חדש.
בסוף יום העבודה הכביש פתוח לתנועה ואין צורך לחכות עד שייגמרו את כל
העבודה על מנת לנסוע על הכביש.
השיטה זולה יחסית לשיטות אחרות בהן חופרים ומסלקים את החומר
הקיים ומביאים חומר חדש. פותרת בעיה של סדקים הנובעים מתשתית לקויה